Weemen is geknipt voor Global Curl

De samenwerking tussen Weemen en Charlene Haga startte in 2015 toen haar kapsalon Hairforce 1 naar een andere locatie in Gennep verhuisde. Charlene vroeg Weemen voor het ontwikkelen van de nieuwe huisstijl. Charlene: “Bij een nieuw pand hoort een frisse huisstijl, vond ik. En Weemen bleek daar de juiste partner voor te zijn.” De samenwerking is een succes en als Charlene een jaar later het Global Curl concept ontwikkelt, vraagt ze Weemen opnieuw om aan te haken. Ook daar blijft het niet bij, want recent heeft Charlene haar eigen productlijn speciaal voor krullen gelanceerd. Wederom met behulp van Weemen.

Toegepaste expertises Weemen

Plan van aanpak

Het traject is in eerste instantie gestart met een plan van aanpak. Wat is de doelstelling? Wat is de boodschap? Wie is de doelgroep? En hoe kunnen we deze zo goed mogelijk bereiken? “De Global Curl productlijn is beschikbaar voor zowel de consument als voor de salons. Je hebt dus te maken met twee doelgroepen die je elk op hun eigen manier moet aanspreken en triggeren. Dat maakt het nóg complexer”, legt Charlene uit. “Gelukkig weet Amanda, communicatieadviseur bij Weemen, heel goed wat wel en niet werkt. Ze komt met goed doordacht advies waar ik echt iets aan heb.”

Brede range van producten

Vervolgens heeft grafisch vormgever Caro de perfecte vertaalslag gemaakt naar een aantrekkelijke visuele branding. Aansluitend heeft ze dit doorvertaald naar de verschillende communicatiemiddelen. In dit geval ging het om een brede range van producten. Zo is er voor de professionals onder andere een introductiedoos met productwaaiers en spiegelstickers geproduceerd. En voor de consumenten zijn er houders met flyers gemaakt die momenteel op de balies van honderden kapsalons de aandacht trekken. Ook de verzending van de Global Curl producten gaat dankzij Weemen helemaal in stijl, dankzij de bijpassende tape, sluitstickers en persoonlijke verzendkaartjes.  

Betrokkenheid

Net als de eerdere samenwerkingen met Weemen is ook deze weer soepel verlopen, aldus Charlene. En dat is zeker niet altijd een vanzelfsprekendheid, weet ze uit eigen ervaring. "We hebben bijvoorbeeld een probleem gehad met een andere leverancier over onze verpakking. Ik had het daar met Amanda over en zij stelde meteen voor om mij daarbij te helpen. Binnen de kortste keren was het opgelost. De betrokkenheid van Weemen is groot. Dat blijkt ook uit het feit dat Amanda en Caro op hun vrije zondag naar het lanceerfeest van de Global Curl productlijn komen. Het hoeft niet, maar ze zijn er wél!”  

Global Curl

Charlene Haga heeft Global Curl opgericht met als doel een allesomvattend concept te creëren voor het verzorgen van (Europees) krullend haar. Wat begon als de wens om haar eigen krullende klanten beter te kunnen helpen, is uitgegroeid tot een volwaardig opleidingsinstituut en een centrum waar zowel consumenten als professionals terechtkunnen. Global Curl biedt diverse cursussen die zich richten op het beoordelen, adviseren, wassen, kleuren, knippen, drogen, stylen en verzorgen (gebruik van producten) van krullen. Het Global Curl Concept omvat meer dan alleen een kniptechniek; het is een totaalconcept en toegankelijk voor haarstylisten van elk niveau!

Wij werkten met veel plezier aan deze opdracht

Meer zoals dit