Impressies

Yor-In

Weemen vertelt het nieuwe verhaal van Yor-in

Yor-in is een detacheringsorganisatie gespecialiseerd in de Food & Industry. Bij de recente rebranding van Yor-in werd Weemen gevraagd voor het implementeren van de nieuwe huisstijl en het effectief uitrollen van hun merk in diverse communicatiemiddelen.

 

Toegepaste oplossingen van Weemen
Yor-In

Vraagstuk

Yor-in helpt al bijna 15 jaar organisaties vooruit op het gebied van Quality, IT, HR, Recruitment, Operations en Finance. Voorheen bestond de recruitmentgroep uit vijf losse labels, maar sinds vorig jaar is het bedrijf verder gegaan als één merk: Yor-in. Eén van de labels droeg al deze naam en aangezien het bedrijf bewust niet met dezelfde visuele identiteit wilde doorgaan, werd er gekozen voor een complete rebranding. Hiervoor werd de hulp van Weemen ingeschakeld. “Dit was het perfecte moment om één herkenbare uitstraling te creëren. We wilden het daarom grondig aanpakken”, aldus Eva Venhuizen, content marketeer bij Yor-in.

Yor-In

Werkwijze

Een ander bureau had het logo en de contouren van de huisstijl ontwikkeld en aan de hand daarvan kreeg Weemen de opdracht om die lijn consistent door te trekken en de middelen verder vorm te geven. Eva: “We zochten dus echt de meerwaarde van externe specialisten die de vertaalslag konden maken van onze huisstijl naar concrete uitingen. Amanda van Lanen en Maartje Toonen van Weemen kijken bovendien met een andere blik naar bepaalde zaken en dat zorgt ook voor een frisse wind in onze organisatie.”

Resultaat

De samenwerking tussen Yor-in en Weemen resulteerde in een breed pakket aan communicatiemiddelen; van onder andere mappen en enveloppen tot Powerpoint, Word en Social Media templates en van roll-up banners tot aan notitieblokjes voor op kantoor. “En we blijven nieuwe middelen ontwikkelen. Weemen helpt ons bij de verdieping van onze huisstijl, zodat wij op onze beurt onze opdrachtgevers weer zo goed mogelijk kunnen helpen.”

Yor-In

Samenwerking

Eva is content met de samenwerking tussen Yor-in en Weemen. “Amanda en Maartje denken echt met je mee. Het is niet; u vraagt, wij draaien, maar ze willen zelf het mooiste resultaat neerzetten. Dat betekent dat ze uit zichzelf met nieuwe ideeën komen. Zoals laatst toen ik een briefing voor een folder naar Maartje had gestuurd. Ze stelde voor om daar een drieluik van te maken waaraan je het verhaal kunt ophangen. Daar zouden we zelf nooit aan gedacht hebben, maar het pakte geweldig uit. Er is gewoon een goede klik tussen ons en dat zorgt voor openheid. Maartje en Amanda voelen bijna als collega’s.”  

Yor-In

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Ook plannen voor een (re)branding van jouw organisatie? Of deal je met andere communicatievraagstukken? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Neem contact met ons op!

Tips en leuke acties in je mailbox?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief