Weemen

Samen naar 2030

Onze strategie voor de toekomst

Innovatie en optimalisatie spelen een grote rol bij Weemen. In de steeds veranderende wereld kunnen en wíllen wij immers niet stilstaan. Om die reden hebben we samen met onze medewerkers de strategie voor 2030 bepaald: wij streven ernaar om een toonaangevende rol te spelen in de wereld van gepersonaliseerde, hoogwaardige en duurzame communicatieoplossingen. Als data-gedreven familiebedrijf zijn wij vastbesloten om ons te onderscheiden door niet alleen gebruik te maken van de kracht van technologie en data, maar ook door inclusiviteit en het welzijn van mensen centraal te stellen in alles wat we doen. Wij willen merken en organisaties helpen ontwikkelen door middel van effectieve, op maat gemaakte communicatiemiddelen die écht indruk maken.

Samen naar 2030

Om onze visie te verwezenlijken, hebben we een strategie ontwikkeld die is opgebouwd uit vijf pijlers. Elke pijler omvat concrete doelen en initiatieven die bijdragen aan het bereiken van onze ambities. Voor elke pijler is een speciaal intern team samengesteld dat zich bezighoudt met het realiseren van de bijbehorende doelen. Hieronder lees je de stappen die wij zetten op weg naar een succesvolle toekomst.

1. Professionele organisatie

  • Zelfsturende afdelingen

​​We streven naar een goed functionerende organisatie waarin alle afdelingen zelfsturend zijn. Dit zorgt voor een organisatie die soepel en autonoom opereert met een snellere en service efficiëntere service als gevolg.  

 

  • Professionaliseren en optimaliseren van bedrijfsprocessen

Dankzij een effectieve structuur en efficiënte interne processen volgen onze projectteams in 2030 een uniforme werkwijze. Een nieuwe overlegstructuur versterkt de samenwerking en besluitvorming. Daarnaast is ons digitale orderproces geoptimaliseerd, voldoen we aan de hoogste normen en zijn we klaar voor certificering, waarmee we onze kwaliteit en professionaliteit bevestigen.

 

  • Top 3 ‘Great Place To Work’

In 2030 staan we in de top 3 van het ‘Great Place To Work’ klassement. We willen een bedrijf zijn waar tevreden en gemotiveerde medewerkers met passie en toewijding aan klantprojecten werken.

2. Innovatie en ICT

  • Digitalisering en automatisering

We digitaliseren en automatiseren onze interne processen om de efficiëntie te verhogen. Door standaardwerk te automatiseren, verminderen we de kans op fouten en versnellen we doorlooptijden. 

 

  • Innovatieve ontwikkeling

Innovatieve product- en dienstontwikkeling wordt een continu proces door het aanstellen van een medewerker innovatie op het gebied van communicatie, design en hyperpersonalisatie, en door het vormen van een innovatieteam dat jaarlijks één nieuw initiatief lanceert.

 

  • Ontwikkeling van Huisstijlmanager

We willen meer grip krijgen op de ontwikkeling van de Huisstijlmanager, onze brand management tool. We blijven de mogelijkheden en functionaliteiten ieder jaar uitbreiden en willen op strategisch niveau meedenken met de doorontwikkeling van de tool.

3. Planmatig toepassen van data

  • Verbeteren van datakwaliteit

We werken voortdurend aan het verbeteren van de kwaliteit van onze data. Ons doel is om een datawarehouse te creëren dat ons in staat stelt hyperpersonalisatie toe te passen en om nauwkeurigere, beter onderbouwde beslissingen te nemen.

 

  • Interne kennis en bewustzijn vergroten

Door trainingen en cursussen op het gebied van data te volgen, vergroten we de interne kennis en bewustwording over de toepasbaarheid van data in onze bedrijfsvoering. We streven ernaar om vóór 2030 een datateam van 1,5 FTE op te zetten.

 

  • Data als dagelijkse routine

Tegen 2030 is data een integraal onderdeel van onze dagelijkse routine. We verzamelen gegevens uit onze offline producten, hebben meer inzicht in de effectiviteit van onze producten, en kunnen het succes van onze bedrijfsvoering monitoren in één dashboard.

4. Partnership en klantwaarde

  • Inspirerende partner

Wij willen een inspirerende en betrouwbare partner zijn voor al onze stakeholders, voortdurend in verbinding blijven en bijdragen aan het succes van onze relaties met innovatieve oplossingen en proactief meedenken.

 

  • Hyperpersonalisatie

Onze verkooporganisatie bestaat uit specialisten die zich richten op de hyperpersonalisatie van producten en diensten. Wij bieden uiterst gepersonaliseerde communicatieoplossingen die perfect aansluiten bij de specifieke behoeften en voorkeuren van onze relaties.

 

  • Maximale tevredenheid

We streven naar maximale tevredenheid bij zowel onze klanten als leveranciers. Door regelmatig in gesprek te gaan met onze relaties over hun ervaringen, kunnen we waardevolle inzichten verkrijgen. Dit draagt bij aan het opbouwen van langdurige en waardevolle relaties.

5. Inclusiviteit en geluk

  • Welzijn van iedereen

We geven aandacht aan het welzijn van iedereen binnen Weemen. Een gelukkig en gezond team leidt tot hogere productiviteit en creativiteit, wat ten goede komt aan ons werk en onze resultaten.

 

  • Klimaat neutrale bijdrage

We zetten ons voortdurend in voor een klimaat neutrale omgeving. We compenseren onze CO2-uitstoot door jaarlijks evenveel bomen terug te planten als we uitstoten. Daarnaast zorgen we ervoor dat elke vervangingsinvestering bijdraagt aan verduurzaming.  

 

  • Maatschappelijke functie versterken

We versterken onze maatschappelijke functie door goede doelen te steunen, medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst te nemen en samen te werken met onderwijsinstellingen.

Tips en leuke acties in je mailbox?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief