Blog

Offline communicatie

Offline communicatie niet meer van deze tijd? Onjuist!

Het is een feit dat we niet meer om online communicatie heen kunnen. De wereld wordt steeds meer digitaal en de communicatie verandert daarin mee. Denk maar aan de talloze advertenties die je op social media voorbij ziet komen. Toch is offline communicatie nog steeds erg belangrijk voor organisaties, omdat veel mensen een voorkeur hebben voor advertenties op offline kanalen. Deze advertenties zijn van hogere kwaliteit, minder opdringerig en komen betrouwbaarder over. Door alle online communicatie wordt de behoefte aan offline communicatie juist weer groter!

Offline communicatie

Overvloed aan merken

We worden overladen met informatie. Een gemiddelde Nederlander ziet meer dan 5.000 commerciële boodschappen per dag. Tussen al deze uitingen en reclames wil je natuurlijk dat jouw boodschap blijft hangen. Maar hoe val je tegenwoordig nog op? Juist! Door de klant op een persoonlijke manier middels offline middelen te benaderen. Onderzoek wijst uit dat direct mail zorgt voor meer aandacht, impact en conversie. Zeker als je direct mailing op het juiste moment inzet. 

Offline communicatie

 Wil je ‘top of mind’ wordt bij jouw klanten?

Offline blijft bestaan

En denk hier eens aan: ondanks dat er steeds meer online communicatiemiddelen bij komen, blijven de oude offline middelen tóch bestaan. Nog steeds lezen we de krant, een boek of een magazine. Onze mailbox loopt tegenwoordig helemaal vol met allerlei advertenties en digitale nieuwsbrieven. Maar zou een nieuwsbrief die bij jouw klant op de deurmat valt niet meer aandacht krijgen, dan de digitale nieuwsbrief die ze per e-mail krijgen toegestuurd?

Offline communicatie

Online en offline combineren

Dit wil niet zeggen dat je geen online communicatie meer in moeten zetten. Maar bij een goede marketingaanpak wordt jouw boodschap via meerdere kanalen aan de doelgroep overgebracht. Hierdoor ziet de ontvanger jouw boodschap op meerdere manieren en op verschillende momenten, waardoor deze beter blijft hangen. Uit onderzoekt blijkt dat het inzetten van direct mail aan het begin van je mediacampagne in combinatie met andere kanalen een versterkend effect heeft. Hierdoor zorg je ervoor dat de uitingen op de andere kanalen meer opvallen. Daarom mag ook de brievenbus niet ontbreken in jouw strategie!

Offline communicatie

Wil je sparren?

Wij helpen je graag met het opzetten van een juiste strategie, waardoor jij ‘top of mind’ wordt bij jouw klanten. Heb je alleen behoefte aan een doelgerichte mailing om te verzenden, dat kan natuurlijk ook. Wij denken hierover graag met je mee! Neem nu vrijblijvend contact op en dan zorgen we er samen voor dat jouw merk of organisatie blijft hangen bij de doelgroep!

Neem contact met ons op!

Tips en leuke acties in je mailbox?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief